Lifestyle blog Ireland. O życiu na zielonej wyspie. Irlandia ciekawostki, praca, przepisy, miejsca które warto zobaczyć.
Visit

Ring of Beara – zwiedzanie z samochodu

Cudowna słoneczna aura gościła nas tylko jeden dzień. Większość naszej podróży spędziliśmy na krótkich wypadach z samochodu, przelotnym spacerze w najbliższej okolicy i zrobieniu kilku zdjęć. Tak się zwiedza Ring of Beara gdy pogoda jest w kratkę.

Planowanie ma to do siebie, że często wiele założeń trzeba modyfikować w związku z zaistniałymi okolicznościami. Jest to dla mnie bardzo irytujące. Jestem osobą, która lubi planować i dostaję szału, gdy ktoś lub coś burzy moje idealnie ułożone plany. Żeby zaoszczędzić sobie nerwów w czasie podróży, w którą wybieram się, nie inaczej jak dla relaksu, odpuściłam sobie planowanie już dawno temu.

ring of beara

W Irlandii głównym problemem, a właściwie stałą zmienną, jest pogoda. Szkoda sobie psuć nastrój i zaprzątać głowę tym jaka będzie. Na pewno i tak nas zaskoczy. Przygotować się trzeba na wariant wiatr i deszcz, oraz wiatr i słońce. Bo to, że wieje, jest oczywiste. Czasem mocniej czasem mniej, ale jednak. Więc nieprzemakalna kurtka, dobre buty i czapka. Jeśli zaopatrzymy się w dobry humor to nawet ulewa nam go nie popsuje.

Główne założenia oczywiście trzeba zrobić. Decydujemy gdzie jedziemy i gdzie będziemy nocować. To już nie ten czas, gdy spałam gdziekolwiek pod namiotem czy w samochodzie, nie dbając o stan łazienki, jeśli takową miałam w zasięgu. Teraz jedynym pewnikiem w czasie podróży jest nocleg. Wcześniej wybrany i zarezerwowany. Więc nie jest to do końca taka podróż na żywioł.

Ring of Beara odsłona trzecia

Ta w trasie w kierunku Ring of Kerry wydłużyła nam się znacznie. Tak samoistnie. Piękne widoki widziane z samochodu przemykały szybko, więc by uchwycić je wyraźniej zatrzymywaliśmy się. Czasem fotka strzelona w przelocie. Częściej spacer w okolicy, a właściwie wzdłuż drogi. Niestety większość pięknych nabrzeżnych łąk to ogrodzone pastwiska dla owiec. Jak widać na zdjęciach można i je wykorzystać jako obiekt do fotografii. Choć często trudno znaleźć skrawek bezpiecznego pobocza do zaparkowania.

Cała okolica Ring of Beara, którą mieliśmy początkowo ominąć, jest cudowna. Udało nam się przyciągnąć cudowne słońce na jeden dzień i skorzystaliśmy na tym, wspinając się na wzniesienia na granicy Cork i Kerry. Warto czasem zboczyć z obranej trasy, zjeżdżając tam gdzie kierują nas znaki Wild Atlantic Way. Tym sposobem dotarliśmy do klifów, o których wcześniej nawet nie słyszałam i zdecydowanie jest to widok wart cztery euro.

Przyjemna podróż to dobre towarzystwo. Nie można się nudzić, nawet we dwoje, gdy przyjemnie się rozmawia. A chwile ciszy są równie, a może i nawet bardziej ekscytujące. Jak mówi stare przysłowie mowa jest srebrem, a milczenie złotem. Szczególnie takim okraszonym promieniami słońca.